רבקה מיכאלי מגדלת קנאביס בסרט ישראלי חדש (טריילר)

סרט ישראלי קצר חדש בכיכובה של רבקה מיכאלי יציג את סיפורה של שושק'ה שבגיל 73 נאלצת להתחיל לגדל קנאביס ולמכור אותו בטלגראס כדי להיחלץ מקשיים כלכליים וכדי לסייע לבעלה המשתמש בקנאביס כתרופה ולא מקבל את הטיפול ממשרד הבריאות.

שוש ומאיר, זוג קשישים מהמעמד הנמוך, נקלעים לחובות ומוצאים דרך מיוחדת ולא בהכרח חוקית להתגבר על המצב – לגדל קנאביס בבית ולמכור אותו בטלגראס. זו עלילת התסריט המעניינת של סרט ישראלי קצר חדש בשם “שושק’ה” בכיכובה של השחקנית רבקה מיכאלי.

הסרט מספר על שוש (רבקה מיכאלי) שבגיל 73 ניצבת בפני התקופה הקשה בחייה. הפרקינסון של בעלה מאיר בן ה-70 (שלמה וישנסקי) החמיר לרמה שלא ניתן להשאירו לבד בלי השגחה, אין להם ילדים, הם בחובות והיא צריכה לדאוג לאספקת הקנאביס שבדיוק נלקח ממנו.

טריילר לסרט “שושק’ה” – בקרוב

היא נזכרת בשבתות הקסומות בים, כשמאיר, גם בגיל 60, היה זורק עליה קציצת חול, ועכשיו 10 שנים אחרי היא מוצאת אותו במקלחת, עם  רגל שבורה, נבוך ומצומק, לא מסתכל לה בעיניים. הקושי המנטאלי שניכר במאיר והמרחק שנוצר ביניהם מערער אותה לראשונה בחייה.

היא נאלצת לעזוב את עבודתה כאחות סיעודית בבי”ח ולסעוד במשרה מלאה את אהוב ליבה. מחלת הפרקינסון שלו הולכת ומתעצמת והיא תעשה הכל כדי להשיג עוד כמה ימים טובים ולבלות במחיצתו של מאיר גם אם זה אומר לגנוב בשבילו קנאביס מבית החולים כשמבינה שהאור הקטן בחייה הם אותם רגעים בהם מאיר צורך את הקנאביס ומפסיק לרעוד.

לאחר ששוש מבינה כמה הקנאביס מועיל, וכמה הוא שווה בשוק השחור, היא ושלושת חברותיה מחליטות בעקבות המצב הכלכלי של שוש לגדל קנאביס ולמכור אותו בטלגראס. הן הופכות לסנסציה בקרב קהל הצרכנים ובמהלך הסיפור הן מתחילות לגדל קנאביס בעצמן ובהמשך מסתבכות עם רשויות החוק.

סרט שושק'ה רבקה מיכאלי מגדלת קנאביס

לצורך הפקת הסרט השיקו המפיקים, בני הזוג אדיר בניסטי ויעל להמן, פרויקט ‘הדסטארט’ לגיוס כספים במימון המונים (כאן). הם מקווים להשיג 60,000 ש”ח למימון 6 ימי צילום, ובתמורה מציעים מגוון תשורות כולל ביקור בסט הצילומים, חסויות ועוד.

גם זה בטח יעניין אותך

לדברי השניים “הסרט הוא דרמה קומית שחורה שעוסקת בסוגיה אקטואלית מזווית שטרם נראתה, כולל המציאות המכוערת, בפנים, ובלי צנזורה”. הם מוסיפים עוד כי “עם הרבה הומור נציע מבט מקורי ומסקרן על שוש ובעלה מאיר”.

סרט שושק'ה רבקה מיכאלי מגדלת קנאביס

עוד הם מספרים כי “הסרט שושק’ה רוצה להיכנס לתוך הבית ודרך העיניים של שוש ומאיר ולבחון איך השינויים הפיזיים של הזיקנה משפיעים על זוג שעבר חיים שלמים ומאושרים יחד, מה קורה כאשר הגוף של מאיר מתחיל לבגוד בו ושוש נאלצת להפוך לסייעת יותר מאשר בת זוג? איך תרגיש ומה תעשה שוש כאשר נראה שאהבת חייה נכבה אל מול עיניה?”

הרקע לתסריט, שישמש לאחר מכן לפיתוח סדרה בת 8 פרקים, מגיע מסיפור אישי של יעל על זיקנה, שהשתלב עם התועלת הבריאותית שהפיק אדיר משימוש בקנאביס. “לפני מספר שנים שתי הסבתות שלי הפכו לסיעודיות,” מספרת יעל. “אני לא חושבת שהבנתי מה זה סיעודי באמת עד שזה הגיע אלי אישית. ההורים שלי ואחים שלהם הפכו מהילדים של למטפלים של”.

“בן הזוג שלי אדיר אובחן עם מיגרנות בגיל צעיר,” הוסיפה. “לא כאב ראש שמגיח מידי פעם אחרי יום ארוך, אלא כאב שהיה משתק אותו, לא מאפשר לו לתפקד, הוא היה מסתגר בחדר חשוך כי כל קרן של אור הייתה גורמת לו לרוץ לשירותים ולהקיא את הארוחה של אתמול. הוא ניסה הכל, רופאים, תרופות, טיפולים, דיאטות, דיקור, וכל אופציה אחרת שסל התרופות הישראלי מציע, אבל זה לא עזר. אז הוא חיפש ומצא את התרופה שלו בעצמו – קנאביס. זאת לא תרופת התמודדות עם המיגרנות אלא מניעה.”

רבקה מיכאלי היא תומכת לגליזציה ידועה וגם צרכנית קנאביס מזדמנת, כך מדברים שסיפרה בראיון בשנת 2014. מלבד מיכאלי ווישנסקי משחקים בתפקידי משנה גם השחקנים שמעון מימרן ורבקה גור.

המשך קריאה
Back to top button
Close

אופס!

אנא בטלו את חוסם הפרסומות כדי לצפות בתוכן באתר